Zmenšení prsou: Úleva od bolesti, větší sebevědomí a krásné spodní prádlo

Problém s velkými a povislými prsy může být minulostí. Redukce prsou přináší řadu výhod – úleva krční páteři a ramenům, odstranění bolesti hlavy, zlepší se stav kůže, která pod tíhou prsů nemůže dýchat a co víc? Už nebude problém s nákupem krásného spodního prádla. Jak zákrok probíhá?

“Redukční operace prsou je zákrok, který má pacientkám pomoci vyřešit problém s povislými a hypertrofickými (zvětšenými) prsy. Tento problém může nastat například po těhotenství, ale je velmi často pozorovaný jako genetická zátěž,” vysvětluje Mjr. MUDr. Vanesa Lovětínská.

Co vše způsobují velká a povislá prsa?

• bolesti hlavy
  • bolesti krční páteře
  • přetížení ramen a celkově zad
  • kožní problémy pod prsy (plíseň, vyrážka atd.)
  • bolestivost prsů
  • strie
  • horší dýchání
  • brnění prstů od krční páteře
  • nízké sebevědomí
  • problém sehnat padnoucí prádlo a oblečení vůbec
  • omezení aktivit (běhání je bolestivější)
  • nekvalitní spánek

Jaká technika zmenšení prsou je nejvhodnější?

“Předmětem zmenšení prsou je redukce nadbytečné tkáně prsu pomocí tzv. T – řezu, neboli kotvy a přenos spolu s dvorcem do vyšších pozic,” upřesňuje lékařka.

Metod, jak tento výkon provést, je skutečně mnoho. Záleží na zkušenostech operatéra, s jakým postupem je nejvíce seznámený.

“Je celá řada technik, které jsou založeny na tzv. stopce, na které je přenesen dvorec. Může být dolní stopka, horní, zevní, vnitřní. Je jich velké množství. Záleží pouze na typu pacientky, typu prsů, typu tkáně a na operatérovi, s jakou technikou se více ztotožňuje,” dodává Mjr. MUDr. Lovětínská.

Tento výkon má zajistit krásné a pevné poprsí, které nezpůsobuje pacientce potíže s bolestí krční páteře nebo celkově problémy s nošením spodního prádla.

Řešte velká prsa včas

Ženy by měly zákrok podstoupit nejdříve ve 20 letech. Do té doby prsa ještě stále mohou růst a měnit se.

Po těhotenství je důležité být trpělivá. Pokud ještě kojíte, určitě vyčkejte. Nejdříve je možné modelaci a redukci prsou podstoupit 6 měsíců od ukončeného kojení. Ideální doba je rok od ukončení kojení, kdy se velikost prsou “stabilizuje”. Doporučujeme přijít na konzultaci, kde vám plastický chirurg vysvětlí, jaká technika je pro vás nejlepší a navrhne vhodný postup.

Zavolejte nám a objednejte se na konzultaci s Mjr. MUDr. Lovětínskou. Těšíme se na vás.